+359 879 222 462
office@experts.bg

The voice of EXPERTS

22.12.2015
Как да успеете в силно конкурентен пазар
Angel Stanev
Angel Stanev
Corporate Strategy and Planning Manager


Един от най-често задаваните въпроси, които отправят клиентите ни, когато ги консултираме или обучаваме е „как да успеем в силно наситения и конкурентен пазар? Общоприетото разбиране, е че когато пазарът е доминиран от няколко големи играчи, то съдбата на по-малките фирми е предначертана в техен ущърб. В резултат на това,често те започват ценова битка с намаляване на редовните цени и отстъпки, което допълнително намалява приходите и имиджа на марката, което води до още по-голямо затъване. Какъв е изходът?

В тази статия ще научите няколко съвета как да бъдете по-успешни на силно конкурентния пазар:

1. Не се сравнявайте по цена
Стойте далеч от изкушението на намалените цени. Конкурирайки се с финансово по-стабилни компании, това ви поставя в неизгодна позиция. Промоциите могат да засилят покупките, но те крият своите опасности. Намаляването на цените води до краткотрайни резултати за увеличение броя на продажбите, но за сметка на намалената печалба. Ако има твърде чести отстъпки, потребителите ще приемат промоционалната цена за стандартната и ще отказват да купят продукта, когато не е намален. Друг потенциален риск, е че прекомерната употреба на отстъпки може да намали броя на лоялните клиенти, които биха купували на стандартната цена.

Достъпът до останалата част от статията изисква абониране за източника.

Източник: списание "Business club". Брой 12 от Декември, 2015 г.